Zaczęły się wakacje, dzięki czemu wielu z Nas ma o wiele więcej wolnego czasu, który warto spożytkować na coś, co poprawi naszą kondycję oraz pozwoli wymodelować sylwetkę. Doskonałą alternatywą dla Nas jest bieganie, ponieważ każdy z nas może spróbować tego sportu. 

Jak jednak zacząć, aby nie zrobić sobie krzywdy?

1) Zapewne znaczna część osób kojarzy bieganie z istną katorgą, przez którą wypluwamy płuca. Jest to spowodowane tym, że nieumiejętnie zaczynamy naszą przygodę z tym sportem. Nie warto od razu porywać się na głęboką wodę i biegać na siłę bez przerw, bo to jedynie zniechęci nas do aktywności fizycznej.

2) Amatorzy powinni zacząć od biegu połączonego z szybkim marszem. Wszystko zależy od naszej kondycji, ale lepiej zacząć spokojnie, aniżeli przeforsować swoje stawy. Proponuję zacząć od minuty biegu, a następnie przez dwie minuty szybko maszerować. Powtarzanie takiego układu przez godzinę zapewni nam odpowiednią ilość ruchu. Po tygodniu możemy stopniowo zwiększać czas biegu, dostosowując go do naszej kondycji. Najważniejsze jest to, aby polubić taki styl spędzania wolnego czasu. Jeżeli nie będziemy musieli się do tego zmuszać, to każdego dnia będziemy robić to z uśmiechem na ustach.

3) Jeśli mamy problem z motywacją, to proponuję wyznaczyć sobie cel. Najczęstszą przyczyną, która skłania nas do ruszenia się sprzed ekranów komputera jest pozbycie się zbędnych kilogramów. Jeśli tak, to powiedzcie sobie: Chcę schudnąć, więc będę biegać przynajmniej 4 razy w tygodniu i ograniczę niezdrowe przekąski i napoje kolorowe!! Przypominajcie sobie codziennie to zdanie do czasu aż normalną koleją rzeczy będzie aktywność fizyczna.

4) Ważne jest też to, aby znaleźć odpowiednią dla siebie porę na sport. Niektórzy wolą wstać wcześniej i poświęcić godzinkę rano, a później mieć pełno energii przez cały dzień. Drudzy za to zdecydowanie wolą poświęcić godzinkę wieczorem, aby pozbyć się stresu, który gromadzi się w nas po całym dniu pracy.

5) Nie możesz znaleźć czasu na bieganie? Niemożliwe. Biegać możemy w każdej chwili, ponieważ ten sport nie wymaga od nas specjalistycznego przygotowania. Wystarczą nam wygodne buty i ubranie. Co ty na to, aby wykorzystać drogę powrotną z pracy? Zamiast dojeżdżać, można wygospodarować ten czas na bieg. Jeśli masz psa, to również masz dodatkową możliwość na ruch. Twój pupil na pewno doceni dłuższy spacer, na którym również będzie miał możliwość wybiegania się.

6) Zapisuj swoje postępy! Spisywanie wszystkiego na papier będzie dodatkową motywacją. W chwilach kryzysu, gdy zajrzysz do notesu i zobaczysz, jak wiele już udało Ci się osiągnąć, to nie będziesz chcieć spocząć na laurach w połowie drogi.

7) Ogranicz używki! Palenie papierosów znacznie utrudnia bieganie, ponieważ utrudnia pracę układu oddechowego. Jeżeli myślisz o zmianie swojego trybu życia na zdrowy, konieczne jest całkowite rzucenie palenia. Picie alkoholu również wpływa na nas niekorzystnie, ponieważ odwadnia nasz organizm.

8) Jeśli  masz smartfona, to zainteresuj się aplikacjami dla biegaczy, które potrafią ułatwić nam życie. Większość z nich monitoruje naszą trasę, zliczając przy tym, ile kilometrów udało nam się przebiec oraz ile kalorii udało nam się spalić. Są one darmowe i warto sprawdzić, czy się nam sprawdzą.

9) Nie trać wiary w siebie! Nawet jeśli coś wyjdzie nie po Twojej myśli, to nie poddawaj się!