Bieganie jest podstawowym sposobem na poprawę kondycji i stanu zdrowia. Czy posiada również właściwości redukujące wagę? Jak najbardziej. Jest to najprostszy sposób, który w połączeniu ze zdrową dietą pomoże w bardzo krótkim czasie zrzucić zbędne kilogramy. Aby jednak tak się stało osoba, której na tym zależy powinna trzymać się kilku podstawowych zasad. W przeciwnym wypadku zamiast schudnąć nabawi się niepotrzebnego bólu mięśni i urazów.

Dlaczego bieganie jest najlepsze?

Ktoś komu bardzo zależy na szybkim spadku wagi może próbować wielu sposobów. Jednak najtańszym i zarazem najprostszym a niemniej skutecznym od wyszukanych ćwiczeń, jest właśnie bieganie. Bieganie można uprawiać amatorsko, ponieważ ma działanie relaksacyjne. Podejmowanie tego typu aktywności wśród przyrody działa wyciszająco i pobudzająco. Nie ma potrzeby korzystania z usług trenera, dobrze jednak wcześniej poznać kilka zasad, które każdemu początkującemu biegaczowi wyznaczą najprostszą drogę do wymarzonej sylwetki.
Jak biegać, aby szybko schudnąć

  1. Podstawową zasadą rozpoczęcia treningów jest zasada stopniowania. Polega ona na tym, że w miarę kolejnych treningów pokonujemy coraz większe dystanse. Biegacz musi sam wyczuć, kiedy jego organizm mówi dość . Nie należy jednak w tym momencie przestać biec a jedynie zwolnić tempo. Najlepiej iść przez jakiś odcinek w szybki tempie. W miarę upływu czasu ilość momentów, których idziemy będzie ustępowała miejsce biegom;
  2. Długość trwania treningu. Organizm zaczyna spalać tłuszcz dopiero po 20 minutach ćwiczeń. Jest to czas, po jakim zaczyna go wykorzystywać jako źródło energii. Tak więc jeśli bieg ma mieć za zadanie spalanie tłuszczu, nie powinien trwać krócej. Najlepiej byłoby, gdyby trwał godzinę, jednak dla początkującego biegacza 40 minutowy bieg naprzemienny z truchtem lub marszem będzie wystarczający;
  3. Najlepsze właściwości odchudzające uzyskamy biegając szybko. Wówczas organizm będzie zmuszony włożyć więcej energii w ćwiczenia, co spowoduje większe spalenie tkanki tłuszczowej. Nie można jednak stosować tego sposobu na samym początku przygody z bieganiem. Organizm trzeba odpowiednio przygotować na większy wysiłek. Warto również początkowo skupić się na poznaniu możliwości własnego organizmu i nie obciążać go zbytnio;
  4. Systematyczność. Kilogramy nie pojawiły się z dnia na dzień i tak też nie znikną. Jak w każdym sporcie tak i w bieganiu potrzebna jest systematyczność i regularność. Jak często biegać, aby doczekać się efektów? Biegać powinniśmy nie rzadziej niż dwa i nie częściej niż pięć razy w tygodniu. Częstotliwość ta na początku może być mniejsza jednak w miarę przyzwyczajenia mięśni do wysiłku można uprawiać ten sport praktycznie codziennie.
  5. Jedzenie. Bieganie nie powinno być uprawiane bezpośrednio po posiłku. Odstęp miedzy nim a wysiłkiem fizycznym musi wynosić co najmniej pół godziny. Po treningu warto zjeść posiłek zawierający węglowodany. Tylko wtedy organizm wykorzystuje ich wartości odżywcze, w celu uzupełnienia masy mięśniowej. Po tym czasie lepiej ich unikać, zwłaszcza jeśli posiadają wysoki indeks glikemiczny.

Średnia utrata kalorii podczas godzinnego biegu w średnim tempie to około 400 kalorii. Bardzo częstym błędem popełnianym zwłaszcza przez kobiety jest wynagradzanie sobie podjętego wysiłku. Bieganie będzie miało dużo większy efekt, jeśli biegacz zwróci uwagę również na swoją dietę. W przeciwnym razie okaże się darmowym trudem.